قبل از خرید تردمیل ، دوچرخه ثابت و .... برای اطلاع از موجودی و قیمت با فروشگاه تماس برقرار کنید. 09355559155 پارسیان ورزش

کدام ورزش مناسب من است؟؟؟

adminadmin
1,340 بازدید
کدام ورزش مناسب من است؟؟؟

کدام ورزش مناسب من است؟؟؟

اگر شما هم مثل من هنوز نتوانسته اید ورزش مورد علاقه خود را پیدا کنید پیشنهاد میکنم این مطلب را تا پایان بخوانید. ما در این مقاله سعی کرده ایم به سوالاتی که در مورد ورزش و ورزش کردن دارید پاسخ دهیم. در ابتدا توضیح خواهیم داد که چگونه ورزش مورد علاقه خود را پیدا کنید.

اما برای اینکه بدانید کدام ورزش مناسب شما است باید مسائل گوناگونی را مورد بررسی قرار دهید. اما نمی شود گفت که تنها یک یا چند نوع ورزش است که مناسب شما است. شما می توانید هر ورزشی را انجام دهید اما با مشورت دکتر و مربی این کار را انجام دهید. حتی می توانید با خرید وسایل ورزشی ساده مانند دوچرخه ثابت اصفهان ، کش های ورزشی و… که قیمت مناسبی دارند خانه خود را به باشگاه ورزشی تبدیل کنید.

ورزش مناسب اندام:

یکی از موضوعاتی که باید برای انتخاب ورزش مورد بررسی قرار دهیم این است که اندام و عضلات ما چگونه است یعنی مناسب برای کدام ورزش است. بدن هر فردی به طور ژنتیک به پدر و مادر خود شبیه است و نمیتوان گفت که با ورزش میتوان آن را کاملا عوض کرد. اما با انتخاب ورزش مناسب میشود آن را کمی تغییر داد و به اندام مناسب رسید. ولی همه ی این ها بستگی به نظر پزشک و مربی دارد که شما را راهنمایی کند کدام ورزش میتواند شما را تغییر دهد.

نکاتی که باید بدانید این است که هرگز ورزش را به اجبار انجام ندهید مثلا اگر پزشک به شما گفت ورزش تنیس برای شما مناسب است ولی شما به فوتبال دستی اصفهان علاقه داشتید حتما این موضوع را به پزشک بگویید و به اجبار ورزش نکنید زیرا باعث میشود بعد از مدتی دلزده شوید و به طور کل ورزش را کنار بگذارید.

ورزش مناسب روحیه:

از دیگر مواردی که برای انتخاب ورزش باید مورد بررسی قرار داد این است که روحیه شما متناسب با کدام ورزش است. اگر شما شاغل هستید و بنا به شغلی که دارید استرس زیادی در طول روز تحمل می کنید ما به شما ورزش یوگا را پیشنهاد می کنیم.

یوگا از جمله ورزش هایی می باشد که علاوه بر لاغری ، باعث آرامش ، رفع استرس ، افزایش تمرکز ، بالا رفتن انعطاف بدن و موارد دیگر را به همراه دارد. یوگا همانند سایر ورزش های دیگر دارای یک سری تجهیزات و لوازم مانند: کوسن ، صندلی ، آجر یوگا در اصفهان ، مت یوگا و … می باشد.

 

کدام ورزش مناسب من است؟؟؟

 

انفرادی یا گروهی:

ورزش ها به طور کلی به دو دسته تقسیم میشوند یکی ورزش های گروهی که تعدادی از دو نفر تا تعداد بالاتر با هم یک ورزش را انجام میدهند مانند: فوتبال ، والیبال ، بسکتبال و…. اما ورزش هایی هم باید به صورت تک نفره انجام شود مانند دوچرخه سواری ، پیاده روی ، شنا و اثرات آن و… را انجام دهید.

حال باید فهمید که روحیه شما متناسب با کدام گروه ورزشی است؟ اگر شما فردی گوشه گیر هستید و علاقه ای به اجتماع و هم صحبتی ندارید باید ورزش انفرادی انتخاب کنید. اما اگر فردی پر هیجان و خوش صحبت هستید میتوانید در باشگاه ها به ثبت نام ورزش های گروهی بپردازید.

عصبانی:

اگر فردی عصبی هستید باید ورزشی همچون بوکس را انتخاب کنید این ورزش باعث تخلیه شدن انرژی شما میشود و کمک میکند تا شما آرام شوید اما این کار را سرخود انجام ندهید و حتما زیر نظر مربی آموزش ببینید.

مضطرب:

اگر اضطراب و استرس دارید بهترین راه این است که کمی پیاده روی کنید به خصوص در فضاهای باز همچون پارک و محیط ورزشی ، چند دقیقه راه رفتن به شما کمک میکند که استرس را کاهش داده و آرام شوید.

اگر امکان بیرون رفتن از منزل برای شما به دلیل گرم ، سرد بودن هوا ، نبودن جا پارک ، شلوغ بودن خیابان و … وجود ندارد و تمایل به ورزش کردن دارید بهتر است باشگاه را به منزل بیاورید. کافی است در یک گوشه از اتاق خود یک هوم جیم راه اندازی کنید.

نیار نیست در ابتدای کار خیلی هزینه کنید. می توانید با اطلاع از قیمت دمبل چند جفت دمبل برای هوم جیم خودتان تهیه کنید. اگر به پیلاتس و ایروبیک علاقه دارید می توانید با خرید انواع کش مانند: کش ورزشی مینی لوپ ، پاورباند ، لاتکس باند و … ورزش را آغاز کنید.

راه های مختلف بسیاری وجود دارد که بتوانید تشخیص دهید کدام ورزش را انتخاب کنید. برای اینکه در مورد ورزش مورد علاقه خود اطلاعات بیشتری بدست آورید در مقالات بعدی ما را دنبال کنید.

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 58 = 67

سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت