توجه : ارسال سفارشات با تیپاکس به شهرهای دیگر از 14 فروردین به بعد انجام میشود.

چگونه دوچرخه مناسب را انتخاب کنیم؟

adminadmin
1,657 بازدید
چگونه دوچرخه مناسب را انتخاب کنیم؟

چگونه دوچرخه مناسب را انتخاب کنیم؟

امروزه شاهد آن هستیم که نیاز مردم به دوچرخه خیلی زیادتر از قبل شده و همین امر باعث شده که تنوع دوچرخه ها هم بیشتر از قبل بشود. برخی گردش کردن را دوست دارند ، برخی مسابقه دادن و برخی پیاده روی مورد پسندشان است. اما مقاله و بحث ما درباره ی این است که ” چگونه دوچرخه مناسب را انتخاب کنیم؟ ” هنگام انتخاب دوچرخه لازم است که اولویت­ هایتان را در نظر بگیرید و از خودتان بپرسید که برای کجا و چه مدت می­ خواهم از دوچرخه استفاده کنم؟ هدفتان از خرید دوچرخه چیست؟ چه مقدار می­خواهید برای خرید آن هزینه کنید؟

قدم اول: باید بدانید که به چه نوع دوچرخه­ ای احتیاج دارید:

تنوع دوچرخه ها و امکانات آن ها بسیار زیاد است. اگر دوست دارید که در خیابان از دوچرخه استفاده کنید ، پس بهترین گزینه برای شما دوچرخه های خیابانی است. اما اگر اهل دوچرخه سواری در جاده های ناهموار هستید ، انتخاب شما قطعا باید دوچرخه های کوهستانی باشد. اما اگر جز افرادی هستید که علاقه ای به دوچرخه سواری در  خیابان و کوهستان ندارید و تمایل به استفاده از دوچرخه در منزل دارید ، انتخاب شما باید به سمت دوچرخه های ثابت باشد.

انواع دوچرخه­:

1- دوچرخه ­های استاندارد که قدیمی و از گذشته تا کنون شاهد آن هستید که افراد زیادی در خیابان از این دوچرخه ها استفاده می کنند. سرعت این مدل دوچرخه ها بصورت یکنواخت و با ترمزهای توپی (ترمزی که در توپی چرخ عقب قرار دارد) ، مناسب گردش و تفریح در مناطق هموار هستند.

2- دوچرخه ­های بی.ام.ایکس که تنها 20 اینچ هستند. دارای چرخ ­های گرد و برآمدگی است. کابلی برای ترمزهای گاز انبری در جلو و عقب آن­ها تعبیه شده است. این دوچرخه­ ها تک­ دنده­ ای هستند و مناسب رقابت ­های دوچرخه ­سواری در زمین­ های ناهموار هستند.

3- دوچرخه ­های جاده ­ای که محدوده تنوع آن­ها گسترده است. معمولاٌ به دو گروه دوچرخه­ های مسابقه ­ای ، نمایشی و گردشگری دسته­ بندی می شوند. در گردش های دسته جمعی اکثرا این مدل دوچرخه ها را می بینید.

4- دوچرخه­ های مسابقه ­ای که بسیار سبک وزن و برای سرعت بالا طراحی شده ­اند. زین این دوچرخه ها خیلی حرفه ای و بسیار باریک است. اگر مبتدی باشید و برای اولین بار بر روی زین این دوچرخه ها بنشینید درد بسیار زیادی بعد از پیاده شدن حس می کنید و دلیل این موضوع هم حرفه ای بودن این زین ها است.

5- دوچرخه­ های گردشگری برای رفاه و راحتی طولانی مدت دوچرخه­ سوار و حمل مقدار زیادی بار طراحی شده ­اند. این­ دوچرخه ها اجزایی محکم تر جهت دوام بیشتر دارند و همچنین دارای باربند و گل­گیر هم هستند. حالت نشستن دوچرخه­ سوار بر روی این دوچرخه­ ها به صورت کاملاٌ عمودی می­باشد. دسته­ های این دوچرخه­ ها عموماٌ به گونه­ ای است که محدوده­ ی گسترده­ ای را در اختیار دوچرخه ­سوار قرار می­دهد تا وی بتواند دست خود را در راحت­ ترین حالت بر روی آن قرار دهد.

6- دوچرخه­ های کوهستانی که برای استفاده در مناطق برون شهری طراحی شده ­اند. بدنه­ ای کوچک ، تایرهایی پهن و دارای برآمدگی دارند. دسته ­های این دوچرخه­ ها در ارتفاع بالاتری قرار دارند که دوچرخه ­سوار را در حالت عمودی بیشتری قرار بدهند. این دوچرخه­ ها را می­توان به سیستم دیسک ترمزی مجهز کرد. این مدل به دلیل تنوع زیادی که دارند به عنوان دوچرخه ­های همه کاره ، بسیار پرطرفدار هستند.

7- دوچرخه­ های دونفره دوچرخه هایی که یک زین و یک جفت پدال اضافه دارند. شما می توانید با دوستان خود از این مدل دوچرخه برای تفریح و لذت بردن از دوچرخه سواری گروهی استفاده کنید. لذت دوچندانی در استفاده از دوچرخه های دونفره وجود دارد.

8- گروه آخر، دوچرخه­ های مبله یا دوچرخه پشتی دار هستند که دوچرخه­ سوار را در حالت لمیده قرار می­دهند. پدال­ های این مدل در جلو قرار دارند و باعث می ­شوند که دوچرخه سوار در حالت عادی قرار بگیرد و کمترین انعطاف را داشته باشد. دوچرخه های مبله برای توان بخشی و بازتوانی گزینه ی خیلی کاربردی و مناسبی است.

 

چگونه دوچرخه مناسب را انتخاب کنیم؟

 

حالا که با انواع دوچرخه­ ها آشنا شدید ، لازم است که نوع استفاده از دوچرخه و هدفتان از استفاده­ را در نظر بگیرید. پس می توانید به سوال ” چگونه دوچرخه مناسب خود را انتخاب کنیم؟ ” پاسخ بدهید. اگر قصد دارید که در جاده­ های ناهموار دوچرخه سواری کنید ، دوچرخه­ ی کوهستانی برایتان مناسب است. اما اگر قصد دوچرخه سواری در خیابان­ و مسیرهای هموار را دارید ، دوچرخه ­های جاده­ ای مناسب هستند.

برای دوچرخه ­سوارهای عادی ، دوچرخه­ های مسابقه­ ای راحت و مناسب نیستند. فروشگاه ­ها اکثراٌ محدود به دوچرخه­ های مسابقاتی و کوهستانی هستند. یکی از انواع پرطرفدار دوچرخه که می ­توانید در فروشگاه­ های لوازم ورزشی در اصفهان پیدا کنید ، دوچرخه­ های هیبریدی که ترکیبی از دوچرخه­ های جاده­ ای و کوهستانی هستند ، می باشد. این­ مدل دوچرخه ها دارای چرخ­ و زین پهن هستند. بدنه این نوع ، سبک می­باشد و ترمزهای دستی گاز انبری دارند.

در هنگام انتخاب دوچرخه چند سوال از خود بپرسید:

1- چقدر از زمان خود را صرف دوچرخه­ سواری خواهید کرد؟

2- چقدر از دوچرخه ­تان استفاده خواهید کرد؟

3- از دوچرخه­ تان برای گردش استفاده خواهید کرد یا حمل و نقل؟

با پاسخ دادن به این سوالات به انتظارات خود برای خرید دوچرخه ثابت در اصفهان یا دوچرخه ی متحرک و خیابانی پی خواهید برد و انتخاب خوبی خواهید داشت.

بین قیمت و کیفیت یکی را انتخاب نمایید:

تنوع قیمت دوچرخه­ ها با توجه به آن چه که می­ خواهید و کیفیت مواد به کار برده شده در دوچرخه بسیار متنوع است. به این که برای چه مدت و تا چه مدت از آن استفاده خواهید کرد ، توجه کنید. اگر قصد دارید که اکثر روزها با دوچرخه­ تان به محل کار بروید ، بر روی دوچرخه ­ای با کیفیت بالاتر سرمایه­ گذاری کنید. دوچرخه­ هایی با قیمت و کیفیت بالاتر ، دوام بیشتری دارند و از مواد سبک و با دوامی ساخته­ شده ­اند که حرکت با دوچرخه را بهتر و راحت­ تر می­کنند.

از مسیرهایی که استفاده خواهید کرد، آگاه باشید:

دوچرخه­ های جاده­ ای و کوهستانی دارای دنده و تعویض دنده هستند. این مدل دوچرخه برای طرفداران آن بسیار کارآمد است. این که بتوانید در جاده های هموار و ناهموار تعویض دنده انجام بدهید یک ویژگی خیلی خوب برای علاقمندان به دوچرخه سواری است.

5- براساس میزان راحتی خود تصمیم بگیرید:

راحتی شما بر روی دوچرخه ، به زین بستگی دارد. با توجه به محلی که با دوچرخه در آن رفت و آمد خواهید کرد به دوچرخه ­ای احتیاج خواهید داشت که رفاه شما را فراهم و اذیت نشوید. دوچرخه­ های کروز عموماٌ زین بزرگ­تری دارند و امکان عمودی نشستن را به شما می­ دهند.

6- دوچرخه ­ای را انتخاب کنید که برایتان مناسب است:

تناسب دوچرخه بسیار ضروری است. دوچرخه­­ های متفاوت ، ابعاد متفاوتی برای هر فرد دارند. اطمینان حاصل فرمایید که ارتفاع دوچرخه خیلی برای شما زیاد نباشد. باید دستانتان به راحتی روی دسته­ ها قرار بگیرند. اندازه زین بر روی راحتی شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. اندازه چرخ ­ها را چک کنید. چرخ ­های بزرگ سرعت را افزایش می دهند ، اما اگر بیش از حد برای اندام شما بزرگ باشند ، راندن دوچرخه برای شما بسیار سخت خواهد شد.

دوچرخه چه ثابت چه خیابانی اگر بصورت مداوم از آن استفاده بشود تاثیر فوق العاده ای در لاغری و کاهش وزن افراد دارد. علاوه بر آن لوازم و تجهیزات ایروبیک و بدنسازی در اصفهان هم موجود می باشد که برای سلامتی و تناسب اندام ایده آل می باشد.

تردمیل از جمله لوازم ورزشی می باشد که کالری سوزی بالایی دارد. اما این که چه ساعتی ورزش کنیم؟ هم در کاهش وزن تاثیر زیادی دارد به این دلیل که شما با اطلاع از این موضوع می توانید در بهترین ساعت با آرامش ورزش و کالری سوزی انجام بدهید.

احتمالا در بین اقوام و نزدیکان مشاهده کرده اید که بعد از سپری شدن یک ماه از خرید تردمیل در اصفهان ، دیگر شوقی به استفاده از دستگاه ندارند و بعنوان یک چوب لباسی از آن استفاده می کنند. هر دستگاهی که خرید می کنید یک اصولی برای استفاده از آن وجود دارد که اگر آن را رعایت کنید هیچ گاه به مشکل تردمیل یا چوب لباسی برخورد نمی کنید.

فکر می کنم با خواندن این مقاله و توضیحات کاملی که سعی کردیم به شما عزیزان ارائه بدهیم ، بتوانید هنگام خرید دوچرخه گزینه ی مورد نیاز خود را انتخاب کنید. همچنین امیدواریم توانسته باشیم به سوال شما در زمینه ی ” چگونه دوچرخه مناسب خود را انتخاب کنیم؟ ” پاسخ داده باشیم.

فروش دوچرخه ثابت اصفهان

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 2 =

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! از اينكه پارسيان ورزش را انتخاب كرديد مچكرم.
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت