توجه : ارسال سفارشات با تیپاکس به شهرهای دیگر از 14 فروردین به بعد انجام میشود.

فوتبال را از چه سنی باید شروع کنیم ؟

adminadmin
4,884 بازدید
فوتبال را از چه سنی باید شروع کنیم ؟

فوتبال را از چه سنی باید شروع کنیم ؟

پارسیان ورزش به عنوان یک فروشگاه معتبر فروش فوتبال دستی اصفهان در این مقاله قصد دارد تا در مورد سن مناسب ورزش فوتبال و اینکه فوتبال را از چه سنی باید شروع کنیم ؟ توضیحاتی ارائه بدهد. ورزشی که امروزه به صورت غیر واقعی و فیزیکی با عنوان فوتبال دستی اصفهان برای تمامی افرادی که به این ورزش علاقمند هستند اما توانایی جسمی انجام آن را ندارند ، موجود شده است.

از دوران جنین و پس از آن ، تولد به همراه رشد ، تکامل جسم و ظاهر بدن هر فرد ، مغز او نیز رشد می کند. سایر اندام ها و اعضای بدن موقع آسیب درمان شده و حتی با بالارفتن سن کاملا درمان پیدا می کنند. اما مغز انسان تنها عضوی از بدن است که تا سن نوجوانی تکمیل شده و هر گونه آسیب به آن غیر قابل درمان و جبران است.

ضربه بدترین نوع آسیب به مغز است. هرچند یک ضربه بدون هیچ صدمه ی جدی و آشکار صورت پذیرد اما در دراز مدت آسیب خود را در عمق و باطن سلول های مغز بر بدن فرد جای خواهد گذاشت.

فوتبال به عنوان یکی از ورزش های هیجان انگیز ، حتی برای بانوان ، طرفداران بسیار زیادی دارد. می توان گفت 90 درصد پسران از دوران کودکی آرزو دارند تا روزی یک فوتبالیست بزرگ و حرفه ای بشوند و خود را مرتب با بازیکن مورد علاقه خود مقایسه و او را به عنوان یک الگو در نظر خود مجسم می کنند.

هر چند با گذشت زمان و بالارفتن سن کودکان این علاقه در برخی از آنها کاهش می یابد اما شیرین ترین و جذاب ترین بازی تیمی برای تمامی نوجوانان پسر به حساب می آید. بازی فوتبال ، برد و باخت در آن هیجان انگیزترین و پر طرفدارترین بازی در میان نوجوانان پسر است.

بدون اقرار می توان گفت هر پسر بچه ای در طول عمر خود حداقل در یک بازی فوتبال کودکانه بازی کرده است. شاید بارها این سوال برای شما پیش آمده که “فوتبال را از چه سنی باید شروع کنیم ؟”. این ورزش هیجانی حتی به صورت فوتبال دستی برای کودکان ، نوجوانان و حتی بزرگسالان هم فراهم آمده است. با تهیه فوتبال دستی اصفهان می توانید این ورزش هیجانی را در منزل و به صورت دو نفره انجام دهید.

 

فوتبال را از چه سنی باید شروع کنیم ؟

مناسب ترین ورزش ها تا قبل از سن 12 سالگی برای پسران شنا ، ژیمناستیک و دوچرخه سواری است که علاوه بر رشد و تقویت ذهنی ، سلامت جسمی فرد را نیز تضمین می کند. تا قبل از سن 12 سالگی به علت عدم تکامل مغز کودکان و نوجوانان شروع ورزش هایی مانند فوتبال درست نیست. همان طور که بدیهی است در این ورزش وارد شدن ضربه به سر کاملا بدیهی و غیر قابل اجتناب است.

بنابراین زمانی که ضربه ای به سر وارد میشود فرد را دچار آسیب های مغزی می کند. بر اثر ضربه صدمات جدی به سر وارد شده که خیلی بیشتر از صدمات وارد شده در یک بزرگسال است. تحقیقات نشان داده شروع فوتبال زیر 12 سال باعت کاهش قدرت حافظه و تمرکز در نوجوانان خواهد شد و علت آن تنها آسیب دیدن سلول های مغز بر اثر وارد شدن ضربه است. بنابراین فوتبال تا قبل از این سن جز ورزش های ممنوعه به حساب می آید.

بازی فوتبال قبل از 8 سالگی باید تنها به منظور شناخت توپ فوتبال در اصفهان و ایجاد روحیه بازی تیمی در فرد انجام شود. پس از آن بین سن 8 تا 12 سالگی آموزش شوت زدن و اعمال تکنیکی و تاکتیکی ممنوع و تنها باید به طور آزادانه و به دور از هر گونه سختگیری و توقعی در فرد انجام شود.

بین سن 12 تا 16 سالگی بر قوای جسمانی و دانش تکنیکی نوجوان باید تمرکز کرد. در این سن به طور غریزی نوجوان به صورت غلط با سر و یا یک پا بازی می کند که باید توسط مربی اصلاح شود. سن ، مشخص کننده درجه مهارت فرد است. بنابراین با افزایش آن می توان به آموزش کلیه ی اصول تاکتیکی و تکنیکی ، نحوه صحیح شوت زدن و بازی با توپ را به فوتبالیست آموزش داد.

فوتبال علاوه بر ورزش یک بازی محسوب می شود. پس فرزندان شما می توانند به فوتبال بعنوان یک بازی برای سرگرمی نگاه کنند. البته شما می توانید بر روی ورزش های دیگر مانند: ترامپولین در اصفهان ، دوچرخه ثابت که البته باید اطلاع داشته باشید که ” چگونه دوچرخه مناسب را انتخاب کنیم؟ ” ، جامپینگ و …. تمرکز کنید.

بهتر است چون بحث کودک شما در میان است با تحقیق زیاد و با در نظر گرفتن علاقه ی فرزندتان بهترین ها را انتخاب کنید. این انتخاب در آینده تاثیر بسیار زیادی دارد. حتی می توانید در کنار فوتبال یک ورزش دیگر بعنوان سرگرمی قرار بگیرد.

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله به شما بزرگواران داده شد ، شاید بتوانید جواب صحیح به سوال: “فوتبال را از چه سنی باید شروع کنیم ؟” بدهید. اما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر فرزند شما به فوتبال علاقه ی وافری نشان می دهد و سن آن کمتر از 12 سال است ، حتما قبل از شروع فوتبال ، با یک مربی که بصورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارد مشورت کنید.

زمانی که با یک فرد متخصص مشورت کنید شاید خیلی بهتر بتوانید برای فرزند عزیزتان و آینده ای که در پیش رو دارد تصمیم گیری کنید. همچنین می توانید یک انتخاب درست و هوشمندانه جهت پرورش استعداد های فرزندتان داشته باشید.

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 2 = 7

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! از اينكه پارسيان ورزش را انتخاب كرديد مچكرم.
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت