قبل از خرید تردمیل ، دوچرخه ثابت و .... برای اطلاع از موجودی و قیمت با فروشگاه تماس برقرار کنید. 09355559155 پارسیان ورزش

شنا و اثرات آن

adminadmin
1,446 بازدید
شنا و اثرات آن

شنا و اثرات آن

شنا به عنوان مفرح ترین ورزش ها شناخته شده است و از جمله ورزش هایی که با انجام آن خیلی دیرتر خسته می شوید. شنا یک ورزش کامل و تنها ورزشی است که تمام عضلات انسان را به تحرک وا می دارد و از این جهت این ورزش را به یکی از بهترین ورزش های دنیا تبدیل کرده است.

با انجام شنا شش ها، ریه، عضلات و تمام قسمت های بدن درحال تحرک هستند. شنا مانند سایر لوازم ورزشی در اصفهان، دارای لوازمی می باشد که مهم ترین لوازم شنا مایو، عینک شنا و آب است. میزان آسیب دیدگی در این ورزش نسبت به ورزش های دیگر کمتر بوده و اثرات مثبتی روی جسم و روح انسان می‌گذارد که در ادامه برای شما توضیحاتی ارائه داده ایم.

یادگیری شنا یعنی مهارت شناور ماندن و حرکت درون آب و به طور کلی شنا کردن عبارت است از: حرکات منظم دست ها، پاها و به طور کلی بدن که امکان پیشروی را در آب ممکن می سازد. اما این ورزش مانند سایر ورزش ها مزیت های زیادی برای بدن انسان دارد که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

اگر در منزل، باغ، ویلا و… استخر دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که یک صندلی ماساژور در کنار استخر خود قرار بدهید و قبل یا بعد از شنا کردن (البته زمانی که کاملا خشک شدید) از ماساژ بسیار عالی صندلی بهره ببرید. در صورت تمایل برای خرید صندلی ماساژور اصفهان به فروشگاه پارسیان ورزش مراجعه کنید.

شنا یک ورزش عالی برای افزایش توان قلب و شش ها است. از مهم ترین فواید شنا کردن می توان به سلامت ریه ها اشاره نمود. در این ورزش نسبت به سایر ورزش ها فشار کمتری به مفاصل در حین انجام ورزش وارد می‌شود.

شنا کردن به صورت منظم باعث کاهش بیماری های قلبی، بیماری های مزمن و کنترل دیابت نوع دوم می‌شود. علاوه بر این باعث تنظیم فشار خون، افزایش روحیه و جلوگیری از احتمال وقوع سکته می شود.

شنا و اثرات آن بسیار زیاد است. اگر با سرعت متوسط و در مسافت های طولانی شنا کنید باعث کاهش وزن می شود. اگر با سرعت بیشتر و در مسافت زمانی کمتر شنا کنید باعث افزایش وزن می شود. البته بستگی به بدن افراد هم دارد.

ورزش شنا باعث می شود اکسیژن بیشتری در ماهیچه‌ها جریان پیدا کند. با شنا کردن به تناسب اندام و انعطاف پذیری عضلات خواهید رسید. انسان هنگامی که شنا می کند احساس می کند که در دنیایی دیگر است. هنگام شنا کردن به علت برخورد بدن با آب خنک بلافاصله حال شما بهتر می شود و خستگی و افسردگی از شما دور می شود.

توصیه ها:

آب داخل استخر از راه دهان نباید وارد بدن شود. قبل از وارد شدن به استخر حتما دوش بگیرید و بدن خود را بشویید. بعد از شنا کردن هم مجددا دوش بگیرید. اگر بیماری پوستی دارید به هیچ عنوان استخر نروید.

افراد مبتلا به بیماری های پوستی از قبیل آکنه، تبخال، قارچ و…. باید از شنا کردن در آب استخر پرهیز کنند. شنا کردن برای افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی و تنگی نفس هستند خطرناک است و باید با مشورت پزشک انجام شود چراکه هنگام شنا کردن بر اثر فشار ناشی از آب، فشار بر گردش خون افزایش یافته و این برای کسانی که تنگی نفس و یا بیماری حاد قلبی دارند خطرناک است.

افرادی که دچار پارگی پرده گوش یا سابقه التهابات گوشی هستند از شنا کردن در استخر باید پرهیز کنند. از شنا کردن تا 3 ساعت بعد از خوردن وعده غذایی زیاد خودداری کنید. اگر برای مدت طولانی در گرمای آفتاب قرار گرفته اید از ورود ناگهانی در آب خودداری کنید.

هنگام شنا کردن نگذارید زیاد خسته شوید. در اطراف استخر از دمپایی استفاده کنید که دچار زگیل پا نشوید. با رعایت این نکات می توانید لذت دوچندانی از این ورزش بسیار عالی ببرید و دچار بیماری های خاص نشوید.

 عوارض شنا کردن:

تاکنون از شنا و اثرات آن بر روی جسم و روح انسان صحبت کردیم اما این ورزش مانند سایر ورزش های دیگر می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد که در اینجا بصورت کلی به این عوارض اشاره خواهیم کرد.

کلر موجود در آب استخر موها را خشک و شکننده می کند. شنا ممکن است باعث عفونت گوش، عفونت سینوس ها و دستگاه تنفسی شود. قارچ ها در استخر وجود دارند و خانم ها ممکن است بعد از شنا کردن دچار عفونت های قارچی زنانه شوند.

راه رفتن در استخر و کنار آن بدون دمپایی ممکن است باعث به وجود آمدن زگیل پا شود که برای جلوگیری از آن می توان از دمپایی استفاده کرد. آب استخرهای عمومی حاوی ادرار و بزاق دهان و …. بوده که امکان بروز بیماری های عفونی را افزایش می دهد.

کلر موجود در آب و جذب آن توسط پوست ممکن است عوارض و حساسیت های پوستی را به همراه داشته باشد. در این مقاله سعی کردیم در مورد یکی از مفرح ترین ورزش ها یعنی شنا و  اثرات آن صحبت کنیم.

شنا تاثیر زیادی بر روی کاهش وزن افراد دارد. امروز شاهد آن هستیم که در کنار استخر ها یک تعداد لوازم ورزشی مانند: دوچرخه ثابت، تردمیل و ترامپولین استخری قرار داده اند. کاربران می توانند برای مشاوره و خرید انواع ترامپولین در اصفهان به پارسیان ورزش مراجعه کنند.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر و خرید تجهیزات ایروبیک و بدنسازی در اصفهان سری به سایت پارسیان ورزش بزنید و از محصولات این فروشگاه دیدن کنید. برای خرید مبل ماساژور اصفهان می توانید روی لینک، کلیک کنید.

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

63 − = 62

سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت