قبل از خرید تردمیل ، دوچرخه ثابت و .... برای اطلاع از موجودی و قیمت با فروشگاه تماس برقرار کنید. 09355559155 پارسیان ورزش

آموزش صحیح روغن کاری تردمیل

adminadmin
387 بازدید
آموزش صحیح روغن کاری تردمیل

آموزش صحیح روغن کاری تردمیل

یکی از سوالاتی که خیلی از دوستان عزیز دارند ، آموزش صحیح روغن کاری تردمیل و سرویس های دوره ای تردمیل است. برای روغن کاری تردمیل ، موتور ، تسمه ، بلبرینگ ها و جاهای دیگر اصلا نیاز به روغن کاری ندارد.

تنها جایی که نیاز به روغن کاری دارد ، زیر نواری هست که شما روزانه یا هفته ای یکبار بر روی آن می دوید و یا پیاده روی می کنید. زیر بلت یا نوار تردمیل باید روغن کاری انجام بشود.

بلت یا نوار تردمیل

 

اما به چه شکل و به چه صورت باید این کار را انجام بدهید؟ اول از همه باید متذکر بشویم که لطفا فقط و فقط از روغن های سیلیکونی با گرید یا درجه بندی 350 یا 1000 استفاده کنید.

سعی کنید حتما روغن های سیلیکون را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. صرفا از فروشگاه هایی که تردمیل یا لوازم تردمیل میفروشند. به این دلیل که از همان روغن برای روغن کاری دستگاه های موجود در فروشگاه خود استفاده می کنند.

در ابتدای کار ، برای روغن کاری دستی تردمیل ، شما باید نوار را به سه خط عرضی اول ، وسط و آخر دستگاه جدا و تقسیم کنید و روغن را به دستگاه از طریق سرنگ و سری که روی سرنگ هست تزریق کنید.

اما این روغن به چه صورت باید تزریق بشود؟ زمان تزریق روغن تردمیل کی است؟

زمان روغن کاری تردمیل

ما در این مقاله قصد داریم که “آموزش صحیح روغن کاری تردمیل” شما بعد از هر 30-سی ساعت استفاده باید یکبار روغن کاری دستگاه تردمیل خود را انجام بدهید. لطفا دقت کنید که هر سی ساعت استفاده نه هر سی ساعت یکبار تزریق روغن را باید انجام بدهید. شما برای انجام فرآیند روغن کاری نیاز به یک سرنگ دارید. اگر سرنگ پنج میل باشد که خیلی ایده آل و خوب است.

از داروخانه ها می توانید این سرنگ را خریداری کنید. البته اغلب اوقات زمانی که روغن تردمیل تهیه می کنید یک عدد سرنگ با یک سری کوچک سفید رنگ همراه با روغن موجود هست. این سری پلاستیکی که مثل یک شیلنگ کوچک است را باید سر سرنگ قرار بدهید و روغن را داخل سرنگ بکشید. بواسطه ی این سری شیلنگی مانند می توانید زمان تزریق روغن ، مقدار بیشتر و بهتری زیر نوار تزریق کنید.

پیشنهاد ما به شما این است قبل از اینکه روغن را داخل سرنگ بکشید حتما این سری را به سرنگ با چسب نواری بچسبانید. اگر این کار را انجام ندهید و  بدون چسباندن سری ، روغن را به داخل  سرنگ بکشید ، به دلیل لیز بودن روغن ، دیگر امکان چسب زدن سری وجود ندارد و به هیچ عنوان به سرنگ چسبیده نمی شود.

سرنگ را که پر کردید ، الان زمان تزریق روغن به واسطه ی سرنگ پنج میل در زیر نوار تردمیل است. ممکن است از خودتان در لحظه سوال کنید ، این سه خط عرضی را به چه صورت باید روغن کاری کنیم ؟ و یا آموزش صحیح روغن کاری تردمیل به چه صورت است؟

به طبع یکباره امکان تزریق این سه خط عرضی وجود ندارد. پس شما در یک طرف نوار ، چپ یا راست فرقی نمی کند ، قرار می گیرید و نوار را بلند می کنید. سرنگ پر از روغن را در دستانتان قرار می دهید و دست خود را با سرنگ در زیر نوار میبرید. زمانی که دستانتان را زیر نوار میبرید ، تقریبا سر سرنگ تا نصفه ی تسمه می آید و شروع به تزریق روغن می کنید.

زمانی که یک طرف نوار تردمیل – چپ یا راست فرقی ندارد- را روغن زدید ، حالا نوبت به طرف دیگر می رسد. تمام کارهایی که برای طرف راست یا چپ نوار انجام دادید مجددا برای این سمت نوار هم انجام بدهید.

بعد از اینکه سه نیم خط سمت راست و سه نیم خط سمت چپ که در مجموع سه خط کامل می شود را جدا و روغن تزریق کردید ، روغن کاری دستگاه شما انجام شده است. اما پروسه ی روغن کاری هنوز تکمیل و تمام نشده است. الان این روغنی که شما تزریق کردید باید کف تخته مالیده شود ، اما به چه صورت؟

 

 

 

 

شما باید بعد از طی کردن مراحلی که گفتیم ، تردمیل را روشن یا استارت بزنید. بعد از روشن کردن به آرامی دست های خود را روی نوار بگذارید و بکشید. این کار را چندین بار روی تمامی قسمت های نوارانجام بدهید. با انجام این کار روغن به خوبی روی تخته پخش می شود و کامل زیر تخته آغشته به روغن می شود.

زمانی که مشغول پخش کردن روغن با کشیدن دست های خود روی نوار تردمیل هستید ، سرعت تردمیل باید روی کمترین و پایین ترین درجه باشد. به هیچ عنوان روی دور تند نگذارید.

لطفا توجه کنید هر 30-سی ساعت استفاده ، زمان روغن کاری تردمیل شما می باشد که باید طبق آموزش حتما انجام بدهید. لطفا از روغن های سیلیکون اصلی که گرید و درجه بندی آن ها 350 و یا 1000 است ، استفاده کنید.

بابت این که مطمئن باشید روغنی که خرید می کنید اورجینال و اصلی هست ، حتما از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. سعی کنید از فروشگاه هایی که فروش تردمیل اصفهان یا لوازم تردمیل را دارند ، خرید کنید که بدانید بابت سلامت دستگاه های خودشان هم که شده از روغن اصلی استفاده می کنند.

البته این مژده را به شما عزیزان می دهیم که فروشگاه پارسیان ورزش روغن های اصلی تردمیل با درجه بندی مخصوص روغن کاری را در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است.بعد از اینکه دست کشیدید روی نوار و روغن کامل روی تخته پخش شد ، پروسه ی روغن کاری شما هم تکمیل شده است.

اگر دقیق طبق این مراحلی که ذکر شد پیش بروید ، روغن کاری دستگاه شما خیلی اصولی و بدون نیاز به سرویس کار انجام میشود. خیلی از افراد هستند به دلیل اینکه نحوه ی صحیح روغن کاری را نمی دانند ، اغلب روغن را روی موتور دستگاه یا بصورت طولی کنار نوار تردمیل تزریق می کنند.

انجام این کار جز کثیف کردن دستگاه و ریختن روغن بر روی دستگاه هیچ فایده ای ندارد. تزریق روغن باید به نحوی که در این مقاله به شما آموزش دادیم ، انجام بشود. اگر هم تمایل دارید که این آموزش را بصورت تصویری مشاهده کنید ، می توانید وارد ویدیوهای آموزشی بشوید و ویدیو “نحوه ی صحیح روغن کاری تردمیل ” را مشاهده کنید.

 

 

لازم است بدانید اگر تردمیل های خانگی دارید باید حتما بعد از نیم ساعت استفاده 10 دقیقه به تردمیل استراحت بدهید. این موضوع شامل تمامی تردمیل های خانگی موجود در بازار است. این مورد هیچ ارتباطی با ارزان بودن ، گران بودن ، تحمل وزن ، قدرت موتور ، شرکت سازنده و…. ندارد.

شما اگر گران ترین تردمیل خانگی با بیشترین قدرت موتور و یا ارزانترین با کمترین قدرت موتور و تحمل وزن را خرید کنید باید حتما بعد از نیم ساعت استفاده 10 دقیقه ی واقعی ، به تردمیل استراحت بدهید.

به هیچ عنوان تردمیل خود را با تردمیل های باشگاهی و یا تردمیل های خانگی که اطرافیان ، آشنایان و دوستانتان دارند مقایسه کنید. سیستم موتور تردمیل های باشگاهی به گونه ای طراحی شده که از صبح تا شب به برق باشد و کاربران بتوانند از تردمیل بدون استراحت استفاده کنند.

گاهی اوقات افراد با این تصور که یکی از دوستان تردمیل خانگی دارد و به هیچ عنوان این سیکل را رعایت نکرده و به دستگاه استراحت نداده و بیشتر از نیم ساعت با دستگاه کار می کند ، با تردمیل خوشان هم همین رفتار را می کنند. اما انجام این کار و تقلید اشتباه از دیگران سبب می شود که تردمیل شما خیلی زود خراب و دیگر بلا استفاده باشد.

روغن های سیلیکونی اصلی که مخصوص تردمیل هستند ، بسیار گران است. به این دلیل که پایه ی این روغن ها آب نه نفت ، است. افراد در این مواقع به جای خرید روغن مخصوص تردمیل سعی در استفاده از گریس ، صابون ، روغن زیتون ، روغن چرخ خیاطی و… دارند. که این کار باعث آسیب های جبران ناپذیری به تسمه می شود که هزینه ی تعویض یک تسمه با کیفیت عالی و کاربردی ، در شرایط کنونی بسیار گرانتر از خرید یک عدد روغن سیلیکونی مخصوص تردمیل می باشد.

پس در این موارد لطفا حتما به سراغ روغن مخصوص این دستگاه بروید و به هیچ عنوان محصولات دیگری را برای جایگزین کردن روغن تردمیل انتخاب نکنید. چنانچه تمامی این موارد را خیلی دقیق و اصولی رعایت کنید ، به موقع روغن کاری انجام بدهید ، نه خیلی زیاد نه خیلی کم ، روغن را در محل مورد نظر طبق آموزش هایی که در این مقاله ی ” آموزش صحیح روغن کاری تردمیل ” داده شد انجام بدهید ، تردمیل شما خیلی دیر خراب و حتی نیاز به سرویس کاری پیدا می کند و هیچ گونه اذیتی برای شما در پی نخواهد داشت.

تمامی لوازم ورزشی که خرید می کنید یک روش استفاده صحیح دارند که اگر آنها را رعایت کنید به مشکل برنمی خورید. بطور مثال زمانیکه شما اقدام به خرید دوچرخه ثابت در اصفهان می کنید باید مواردی مانند: عقب عقب پا نزدن ، هنگام سوار شدن همه ی وزن را روی یک رکاب نیندازید و …. را رعایت کنید دوچرخه شما خراب نمی شود.

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 4 = 1

سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت