کالری سوزی در ورزش های مختلف

admin admin
909 بازدید

کالری سوزی در ورزش های مختلف

داشتن اندامی زیبا و متناسب نیازمند برنامه ریزی منظم در ورزش و رژیم غذایی می باشد. برای این که بتوانید برنامه ای منظم داشته باشید باید میزان کالری فعالیت های مختلف و همچنین میزان کالری دریافتی از غذاهای متفاوت را بدانید تا بتوانید به نتیجه مطلوب دست یابید. همانطور که میدانیدبرای کاهش وزن به میزان یک کیلو باید حدود ۷۰۰۰ کیلو کالری بسوزانید که به توصیه پزشکان بهترین کاهش وزن هفته ای  نیم کیلو می باشد. به هر حال باید در رابطه با میزان کالری و کالری‌سوزی اطلاعات دقیقی داشت تا بتوان به وزن دلخواه رسید.

برای خرید صندلی ماساژور اصفهان اینجا کلیک کنید.

کالری و کالری سوزی:

در ابتدا بهتر است با کلمه کالری آشنا شد. کالری در اصل یک واحد اندازه گیری است که میزان انرژی مصرفی را اندازه میگیرد. و اما کالری سوزی به معنی این است که وقتی بدن بیش از اندازه نرمال گرما و انرژی تولید کند به معنی کالری سوزی است.پس اگر قصد دارید لاغر شوید باید بیشتر از کالری دریافتی از طریق غذا خوردن،  کالری بسوزانید.که در ادامه راه های مختلف کالری سوزی را ارائه خواهیم داد. با ما تا پایان همراه باشید.

 

خوابیدن:

شاید هم بسیاری از شما ندانید که برای خوابیدن هم بدن کالری سوزی خود را انجام میدهد. مثلا اگر یک ساعت بخوابید حدود ۶۰ کالری می سوزانید.و یا اگر تنها دراز بکشید و بیدار باشید در نیم ساعت حدود ۳۹ کالری می سوزانید. اما شاید بهترین راه برای کالری سوزی بیشتر ورزش کردن باشد.

پیاده روی:

پیاده روی یکی از ورزش هایی است که تقریباً همه افراد آن را انجام می دهند مثلا هنگامی که برای خرید کردن در بازار پیاده روی می‌کنید کالری زیادی میسوزاند.پیاده‌روی علاوه بر اینکه برای سلامت قلب و بدن مفید است نوعی ورزش هوازی به حساب می آید که تمام قسمتهای بدن را درگیر میکند و باعث کالری سوزی و لاغری نیز می شود . اگر پیاده روی را با سرعت متوسط انجام داد در ساعت حدود ۳۹۰ کالری می سوزانید با این حال تمام این اعداد به صورت دقیق نمی باشند زیرا بسته به سرعت و همچنین وزن افراد متفاوت است هرچه وزن بیشتر باشد کالری بیشتری میسوزاند.

دوچرخه سواری:

دوچرخه سواری یکی از ورزش های است که تمام عضلات بدن را درگیر می کند به خصوص برایعضلات پا بسیار مفید است و باعث تقویت عضلات می شود. دوچرخه سواری در فضای باز تاثیر بیشتری می تواند بر لاغری داشته باشد اگر این امکان برای شما وجود ندارد می‌توانید از دوچرخه ثابت در منزل و یا باشگاه استفاده کنید. کالری سوزی در دوچرخه سواری بستگی به میزان سرعت و وزن افراد دارد اما به صورت تقریبی یک ساعت دوچرخه سواری می تواند بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری بسوزاند.

برای خرید دوچرخه ثابت اصفهان کلیک کنید.

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 2 =

سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت