ورزش های هوازی و بی هوازی (بی اکسیژن)

admin admin
2,254 بازدید

 ورزش های هوازی و بی هوازی (بی اکسیژن)

ورزش کردن یکی از نیازهای ضروری هر فرد بوده وهمانطور که همه شما می‌دانید ورزش کردن رابطه مستقیم با سلامتی هر فرد در زندگی روزمره خواهد داشت و باعث می شود بدن انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد .

ورزش اعتماد به نفس انسان را بالا برده و کیفیت زندگی را افزایش میدهد .

هر فرد برای خود باید همانند یک دکتر ورزشی بوده و با شناسایی حالات جسمی و توانایی های خود ورزش مناسب خود را انتخاب نماید.

برای خرید دوچرخه ثابت اصفهان اینجا کلیک کنید.

در این مقاله سعی داریم شما را با ورزش های هوازی و بی هوازی آشنا کنیم تا متناسب حالات جسمانی و توانایی های خود، نوع ورزش مناسب خود را انتخاب نمایید.

 

ورزش های هوازی

ورزش های هوازی به ورزش هایی گفته می شود که اکسیژن بالایی در خون توسط قلب پمپاژ می‌شود تا اکسیژن به تمام عضلات در حال فعالیت برسد .به عبارت دیگر به هر ورزشی که فعالیت قلب، ریه ها و عضلات شما را زیاد کند تا مدت زمان بیشتری به ورزش کردن ادامه دهید ورزش هوازی گفته میشود.

ورزش هوازی باعث افزایش ضربان قلب و تنفس برای مدت طولانی می‌شود اما اگر ورزش های هوازی به مدت طولانی انجام گیرد و شدت انجام آنها بیش از حد ،بالا باشد به ورزش های غیر هوازی تبدیل می شود .

تاثیرات ورزش های هوازی:

  • این نوع ورزش قلب شما را قوی‌تر می‌کند و با هر ضربان قلب ،خون اکسیژن دار بیشتری پمپاژ می‌کند و به همین علت است که ورزشکاران تعداد ضربان قلب شان بیشتر از افراد عادی میباشد .

  • این ورزش ها باعث جلوگیری و کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی شده به طوری که ورزش های هوازی به عنوان یک ورزش قلبی و عروقی شناخته شده است.

  • ورزش های هوازی بر روی سلول های مغزی تاثیربسیار زیادی می گذارد به گونه‌ای که مبتلا شدن به بیماری آلزایمر و فراموشی در کسانی که این نوع ورزش را انجام می‌دهند کمتر از افراد کم تحرک می باشد.

  • ورزش های هوازی علاوه بر این باعث جلوگیری و کاهش مبتلا شدن به سرطان ها، دیابت ،پوکی استخوان وافسردگی میشود .

  • با انجام ورزش های هوازی به مرور زمان مشاهده خواهیدکرد که بدن شما شروع به چربی سوزی خواهد کرد.

  • ورزش های هوازی سوخت و ساز بدن را بهبود داده و باعث چربی سوزی بیشتربدن میشود.

  • افزایش طول عمر و جلوگیری از پیری زودرس یکی دیگر از مزیت های ورزش های هوازی می باشد.

  • طناب زدن، دوچرخه‌سواری ،والیبال، بسکتبال، دویدن و راه رفتن از جمله ورزش های هوازی هستند.

با داشتن یک تردمیل شما یک ورزش هوازی همیشه در دست خواهید داشت و با یک برنامه ریزی درست می توانید از آن استفاده کنید و از مزیت های این دستگاه استفاده نمایید .

قبل از انجام تمرینات هوازی با تردمیل باید حرکات کششی انجام دهید تا فشار کمتری به عضلات شما در حین دویدن وارد شود.

دوستان عزیز برای خرید تردمیل اصفهان روی لینک کلیک کنید.

ورزش های بی هوازی

همه ما احساس راحتی بیشتری از ورزش های هوازی نسبت به ورزش های بی هوازی داریم اما آیا میدانید ورزش های بی هوازی مزیت های بیشتری برای سلامتی انسان دارد.

ورزش های بی هوازی یا بی اکسیژن به ورزشهای خیلی سنگین گفته می شود که اکسیژن تولید شده توسط قلب از اکسیژن مورد نیاز بدن کمتر باشد. و به ورزشی گفته می شود که عضلات بدن به سرعت تحت فشار بسیار زیادی قرار گرفته و ورزشکار به سرعت از نفس می افتد و نفس کم می آورد. مانند وزنه برداری و دوسرعت

فواید ورزش های بی هوازی

حفاظت از عضلات -افزایش قدرت- استحکام استخوان ها- بالا رفتن سوخت و ساز بدن و بهبود عملکرد ورزشی برای ورزشکاران از مزیت های ورزش های بی هوازی می باشد.

ورزش های بی هوازی بیشتر توسط ورزشکاران برای افزایش عملکرد انجام می شود و باید توجه کنیم که ورزش های

بی هوازی برای افراد مبتدی و تازه کار مناسب نبوده و بیشتر مناسب ورزشکاران برای بهبود عملکرد ورزشی آنها خواهد بود.

دوستان عزیز در این مقاله سعی کردیم شمارا با ورزش های هوازی و بی هوازی آشنا کنیم و فواید و تاثیرات آنها بر بدن را متذکرشویم.

پارسیان ورزش با فروش تردمیل در اصفهان و ارائه بهترین انواع تردمیل ،امکان انجام ورزش های هوازی در خانه با این دستگاه را برای شما فراهم آورده است .برای خرید می توانید روی لینک کلیک کنید.

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − = 8

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت