قبل از خرید تردمیل ، دوچرخه ثابت و .... برای اطلاع از موجودی و قیمت با فروشگاه تماس برقرار کنید. 09355559155 پارسیان ورزش

سن مناسب برای ورزش

adminadmin
2,022 بازدید
سن مناسب برای ورزش

سن مناسب برای ورزش

ورزش از جمله فعالیت هایی است که هر فردی نیاز دارد انجام دهد. چه از لحاظ روحی و چه از لحاظ جسمی ورزش تاثیر بسزایی بر روی بدن افراد می گذارد. بنابراین ورزش کردن و انتخاب رشته ورزشی مناسب بسیار مورد توجه است.

برای کودکان این امکان فراهم نیست که بتوانند خودشان تصمیم بگیرند که چه ورزشی را انجام دهند و اکثر خانواده‌ها بر اساس سلیقه ی شخصی خودشان یا رفتار کودک در کلاس های مختلف ورزشی ثبت نام می کنند. اما اینکه بتوانیم طبق اصول ، کودک را به کلاس های ورزشی بفرستیم نیاز است تا اطلاعاتی در این باره داشته باشیم.

بنابراین ما قصد داریم در این مقاله اطلاعات به دست آمده از تحقیقات چندین ساله ی محققان درباره ی “سن مناسب برای ورزش” را به شما عزیزان ارائه دهیم تا بتوانید فرزندانی ورزشکار و سالم پرورش دهید. همچنین اطلاع پیدا کنید که فرزندتان به چه ورزشی علاقمند است.

بدیهی است که پدرها و مادرها برنامه های بسیاری برای فرزندان خود دارند. بنابراین به محض اینکه کودک بتواند روی پای خود بایستد و یا صحبت کردن را آغاز کند والدین سعی بر این دارند که او را در کلاس های مختلف ثبت نام کنند تا کودکی با سواد و باهنر داشته باشند. اما گاهی این کار اشتباه و به ضرر کودک است و باعث سرخوردگی و افسردگی آن می‌شود.

سن مناسب:

برای اینکه کودک را به کلاس های مختلف ببرید باید تحقیقات بسیاری انجام دهید. برای شروع کلاس های ورزشی تحقیقات بسیاری انجام شده است و به این نتیجه رسیدند که کودکان را نباید زودتر از ۸ تا ۱۰ سالگی وادار به ورزش کردن و ثبت نام در کلاس های مختلف ورزشی کرد.

زیرا کودکان زیر ۸ سال توانایی انجام بسیاری از حرکات ورزشی را ندارند و وقتی در کلاس نتوانند آنها را انجام دهند باعث ناراحتی و سرخوردگی کودک شده و باعث می شود کودک از ورزش کردن دوری کند و تا مدت ها گوشه نشین و منزوی بشود.

اما بهترین کار تا قبل از هشت سالگی این است که کودک را در منزل و در محیط خانواده با ورزش آشنا کنید. با خرید لوازم ورزشی در اصفهان که مناسب سن کودک باشد مانند فوتبال دستی ، دوچرخه ثابت و تردمیل اصفهان و یا وسایل دیگر ورزشی در خانه با کودک تمرین کنید.

منظور ما این نیست که تردمیل یا دوچرخه ثابت بخرید و از کودک بخواهید که از فردا روی آن ورزش کند. هدف ما این است که خودتان جلوی چشم کودک ورزش کنید تا کودک را به ورزش کردن علاقمند کنید. چون والدین اولین الگوی کودکان هستند.

البته علاوه بر تجهیزاتی ورزشی که در بالا برای خرید داخل منزل به آن اشاره شده ، والدین عزیز می توانند برای ورزش و به وجد آوردن فرزندشان اقدام به خرید ترامپولین در اصفهان کنند. ترامپولین که به آن جامپینگ و تخته فنر هم گفته می شود ، تاثیر بسزایی در افزایش تمرکز و تعادل دارد و تمامی افراد خانواده می توانند از آن استفاده کنند.

 

سن مناسب برای ورزش

شنا:

شنا از جمله ورزش هایی است که کودکان زیر ۸ سال در صورت علاقه داشتن ، می‌توانند انجام دهند. شنا باید حتما زیر نظر مربی متخصص و با نظارت خانواده باشد. توصیه می کنیم که با میل و علاقه به سمت این ورزش بروید.

همین که بتوانند در آب بازی کنند و شنای ابتدایی را یاد بگیرند برای شروع کافی است. اما برای انجام ساده ترین حرکت های شنا باید لوازم شنا را تهیه کنید. در این صورت ورزش شنا به خوبی پیش میرود. قیمت لوازم شنا خیلی مقرون بصرفه می باشد.

بدنسازی:

بدنسازی یکی از ورزش های که در انجام آن نباید عجله کنید. سن مناسب برای شروع ورزش بدنسازی بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی می باشد. نوجوانان کم سن و سال برای تقویت عضلات و ماهیچه ای شدن بدن در باشگاه های ورزشی حرکاتی را انجام میدهند که مناسب سن آن ها نیست و این نیز باعث ضرر زدن به بدن می شود. به هیچ وجه نباید این کار را انجام داد.

نوجوانان نیز می‌توانند برای بدنسازی و داشتن هیکل ورزشی از وسایل ورزشی خانگی استفاده کنند. این وسایل را می توان از فروشگاه هایی که به فروش تردمیل اصفهان ، دوچرخه ثابت و… می‌پردازند خریداری کرد. کودکان شما باید آموزش ببینند که برای داشتن یک هیکل با عضله های زیبا نیاز هست که سال ها تلاش کنند و یک شب پیدا کردن یک هیکل عضلانی امکان پذیر نیست.

بوکس:

بوکس از جمله ورزش هایی است که برخی از والدین اصرار چندانی دارند که فرزندشان از دوران کودکی وارد این ورزش بشود. اما ما وظیفه داریم به شما والدین عزیز متذکر و یادآور بشویم که کمی به کودک دلبندتان اجازه بدهید خود و شخصیتش را بشناسد. این اجازه را بدهید که کودکتان ببیند به چه ورزشی علاقمند است. پس انتخاب را در درجه ی اول بر اساس علاقه ی فرزندتان قرار بدهید.

کشتی:

ورزش کشتی از دیگر ورزش هایی است که پدر و مادرهای بزرگوار برخی از مدال آوران عزیز را الگوی خود و فرزندشان قرار می دهند و اصرار بر این دارند که بدون اینکه بدانند فرزندشان به چه ورزش و رشته ای علاقمند است ، وارد این ورزش بشوند. ورزش کشتی بسیار عالی و مناسب است. اما باید سن مناسب برای ورزش و علاقه ی فرزندتان را هم مدنظر قرار بدهید.

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

74 − = 73

سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت