توصیه بدنسازان برای کات کردن عضلات بدن

admin admin
523 بازدید

توصیه بدنسازان برای کات کردن عضلات بدن

عموماً مرحله ­ی کات کردن عضلات، یکی از مراحل کم طرفدار پرورش اندام است. کات کردن به معنای کم کردن خوراک و تلاش برای از بین بردن چربی­ های بدن می­باشد. اکثر افراد سعی می­کنند که مرحله کات کردن را با تجربه کردن الگوها و برنامه­ های غذایی متفاوت پیش ببرند.

خوشبختانه اینترنت به محلی برای بدنسازان فعال تبدیل شده است که می­توانند در آن توصیه­ ها و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند. این توصیه­ ها کمترین خطاها را برای افراد غیر حرفه ­ای داشته و در نهایت بهترین نتیجه­ ها حاصل شده ­اند.

در ادامه به ۱۰ توصیه برای کات کردن عضلات می­پردازیم که به شما کمک خواهند کرد تا چربی­ های بدن خود را از بین ببرید و به اندام دلخواه خود برسید.

برای خرید دوچرخه ثابت اصفهان کلیک کنید.

۱٫ میزان آب مصرفی بدنتان را افزایش دهید.

اگر چه نوشیدن زیاد آب باعث ایجاد نفخ می­شود، اما فواید بسیاری دارد که برای کات کردن بسیار ضروری است. نوشیدن چند لیوان آب آشامیدنی و کم کردن مقدار غذا در هر وعده­­ ی غذایی باعث سیر شدن شما و جذب مقدار کمی کالری می­شود. مقدار آبی که وارد بدنتان می­شود، باعث افزایش انرژی در طول ورزش و در نهایت سوختن کالری بیشتر می­شود. برخلاف بسیاری از نوشیدنی ­ها، آب آشامیدنی هیچ مقدار کالری به بدنتان اضافه نخواهد کرد.

۲٫خودتان وعده­ های غذایی را تهیه نمایید.

اکثر بدنسازان با امور آشپزی و آشپزخانه آشنایی دارند. چه در حرفه آشپزی ماهر باشید چه نباشید، مهم این است که می­دانید چه موادی را در غذایتان استفاده خواهید کرد.

۳٫هرگز در برنامه غذایی خود تقلب نکنید!

گاهی بدنسازانی که با رژیم غذایی خود خو گرفته­ اند نیز، در اجرا کردن آن سرپیچی خواهند کرد. اگر این اتفاق برایتان افتاد، با خود نگویید که از روز بعد یا هفته بعد رژیم را دوباره آغاز خواهید کرد. حتماٌ از همان به رژیم خود ادامه دهید.

۴٫میزان کالری را با افزایش ورزش­های هوازی، کاهش دهید.

برای کات کردن عضلات، باید بر روی میزان کالری مصرفی تمرکز داشت تا وزن کاهش یابد. با انجام ورزش­های هوازی سخت، متابولیسم بدن را بالا برده و مقدار بیشتری کالری می­سوزانید. این بدین معناست که سریع­تر کاهش وزن خواهید داشت و حتی پر خوراکی شما در برخی روزها جبران خواهد شد.

۵٫برای کمک به کات کردن، بافت­های عضلانی نازک را افزایش دهید.

ساختن عضلات نیز به سوزاندن چربی­ کمک می­کند. تعداد دفعات ورزش­هایی که برای افزایش بافت عضلانی نازک طراحی شده­اند را افزایش دهید. این بافت، متابولیسم و در نتیجه میزان کالری سوخته شده را بالا می­برد. به بیان ساده هر چه بافت عضلانی نازک بیشتری بسازید، کات کردن عضلات شما بهتر پیش می­روند. ایده­ی کوچک کردن اندام خود را رها کنید و به جای آن به فرم دادن آن بیاندیشید.

۶٫از شکر دوری کنید.

شکر بسیار سریع به عنوان انرژی در بدن مصرف می­شود. در  طول مدت کات کردن، باید شکر را از رژیم غدایی خود حذف کرده و مواد غنی از پروتئین و فیبر را جایگزین نمایید.

۷٫از نوشیدنی­ های کافئین ­دار استفاده کنید.

کافئین به افزایش هوشیاری و تمرکز کمک می­کند. این باعث می­شود که بر روی کات کردن عضلات خود تمرکز کنید؛ اگر چه توصیه می­شود که مصرف آن، به طور روزانه، از ۴۰۰ میلی گرم تجاوز نکند.

۸٫مصرف روغن را کاهش دهید.

هنگام پختن وعده غذایی خود ممکن است به آن کالری اضافه کنید بدون این که از آن آگاه باشید. روغن آشپزی حاوی مقدار زیادی چربی ترانس می­باشد.

۹٫به مصرف پروتئین و فیبر ادامه بدهید.

در طول کاهش میزان کالری بدن، پروتئین نقش مهمی در ساختن ماهیچه و بالا بردن متابولیسم دارد. به همین دلیل باید مصرف پروتئین را بالا نگه دارید. فیبر، یکی دیگر از گروه­ های غذایی مهم می­باشد. سبزیجات خام گزینه مناسبی برای اضافه کردن به رژیم غذایی شما هستند و با استفاده از آن­ها می­توان  وعده­های غذایی کم کالری تهیه کرد.

برای دیدن نمونه های فوتبال دستی اصفهان بر روی لینک کلیک کنید.

۱۰٫آمادگی مقابله با گرسنگی را داشته باشید.

برای رسیدن به اندام مورد نظرتان باید گاهی گرسنگی را تحمل کنید. در کات کردن، صبر و تحمل شما مورد آزمایش قرار می­گیرد. وسوسه نشوید که در برنامه غذایی خود تغییراتی که نباید را ایجاد و یا تقلب کنید. پس با اراده­ای قوی این را در ذهن خود پرورش دهید که یک بدنساز به بردباری ذهنی برای موفقیت نیاز دارد.

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

77 − 74 =

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت