قبل از خرید تردمیل ، دوچرخه ثابت و .... برای اطلاع از موجودی و قیمت با فروشگاه تماس برقرار کنید. 09355559155 پارسیان ورزش

توصیه بدنسازان برای کات کردن عضلات بدن

adminadmin
1,458 بازدید
توصیه بدنسازان برای کات کردن عضلات بدن

توصیه بدنسازان برای کات کردن عضلات بدن

عموماً مرحله ­ی کات کردن عضلات ، یکی از مراحل کم طرفدار در پرورش اندام برای بدنسازان عزیز است. کات کردن به معنای کم کردن خوراک و تلاش برای از بین بردن چربی­ های بدن می باشد. اکثر ورزشکاران تلاش می­ کنند که مرحله کات کردن را با تجربه کردن الگوها و برنامه­ های غذایی متفاوت پیش ببرند.

خوشبختانه اینترنت ، فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به محلی برای فعالیت بدنسازان بزرگوار تبدیل شده است که می­توانند در آن توصیه­ ها ، تجربیات و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند. این توصیه­ ها کمترین خطاها را برای افراد غیر حرفه ­ای در پی داشته و در نهایت بهترین نتیجه­ ها برای آن ها حاصل شده ­است.

اگر قصد خرید یک دوچرخه ثابت برای انجام فعالیت های هوازی برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام ایده آل ، علاوه بر باشگاه رفتن ، برای استفاده داخل منزل دارید می توانید برای خرید دوچرخه ثابت اصفهان روی لینک کلیک کنید. تمامی تنوع های موجود در لوازم ورزشی پارسیان ورزش را مشاهده کنید و مدل مورد را انتخاب و خرید نمایید.

در این مقاله قصد داریم 10 توصیه ی بدنسازان حرفه ای برای کات کردن عضلات بدن را به شما عزیزان معرفی کنیم که این روش ها کمک خواهد کرد تا چربی­ های بدن خود را از بین ببرید و به اندام دلخواه و زیبای خود برسید.

1. میزان آب مصرفی بدنتان را افزایش دهید:

نوشیدن آب به مقدار نیاز بدن یا بیشتر ، همیشه در تمامی دوره های زندگی ، به تمامی افراد ، توصیه می شود. اگر چه نوشیدن زیاد آب باعث ایجاد نفخ در برخی افراد می ­شود ، اما فواید بسیار زیادی دارد که برای کات کردن بدن بسیار ضروری است. نوشیدن چند لیوان آب آشامیدنی و کم کردن مقدار غذا در هر وعده­­ ی غذایی باعث سیر شدن شما و جذب مقدار کمی کالری می­ شود.

مقدار آبی که وارد بدنتان می ­شود ، باعث افزایش انرژی در طول ورزش و در نهایت سوختن کالری بیشتر می­ شود. برخلاف بسیاری از نوشیدنی ­ها، آب آشامیدنی هیچ مقدار کالری به بدنتان اضافه نخواهد کرد. پس سعی کنید یک بطری آب کنار خود همیشه داشته باشید.

2. خودتان وعده­ های غذایی را تهیه نمایید:

اکثر بدنسازان با امور آشپزی و آشپزخانه آشنایی دارند. چه در حرفه آشپزی ماهر باشید چه نباشید ، مهم این است که می­دانید چه موادی را در غذایتان استفاده خواهید کرد. از سالم بودن مواد غذایی همچنین طبخ سالم آن غذا هم اطلاع دارید. بهتر است افراد خانواده از تغذیه مناسب برای ورزشکاران عزیز اطلاع داشته باشند.

3. هرگز در برنامه غذایی خود تقلب نکنید!

گاهی بدنسازانی که با رژیم غذایی خود خو گرفته­ اند نیز ، در اجرا کردن آن سرپیچی خواهند کرد. اگر این اتفاق برایتان افتاد ، با خود نگویید که از روز بعد یا هفته بعد رژیم را دوباره آغاز خواهم کرد. حتماٌ رژیم خود را از همان جایی که تقلب کرده اید مجددا شروع و ادامه بدهید.

4. میزان کالری را با افزایش ورزش­ های هوازی ، کاهش دهید:

برای کات کردن عضلات ، باید بر روی میزان کالری مصرفی تمرکز داشت تا وزن کاهش پیدا کند. با انجام ورزش ­های هوازی سخت ، متابولیسم بدن را بالا برده و بیشترین مقدار کالری را میسوزانید. این بدین معناست که سریع­تر کاهش وزن خواهید داشت. حتی پر خوری کردن شما در برخی روزها جبران خواهد شد.

کات کردن عضلات تنها با رعایت رژِیم غذایی امکان پذیر نیست. در کنار داشتن یک رژیم غذایی اصولی ، رفتن به باشگاه و استفاده از تحهیزات داخل باشگاه کمک زیادی به ورزشکاران بزرگوار در این زمینه می کند. البته می توانید با خرید الپتیکال در اصفهان ، برای داخل منزل به ورزش کردن ادامه بدهید.

5. برای کمک به کات کردن ، بافت ­های عضلانی نازک را افزایش دهید:

ساختن عضلات نیز به سوزاندن چربی­ کمک می­کند. تعداد دفعات ورزش­ هایی که برای افزایش بافت عضلانی نازک طراحی شده ­اند را افزایش دهید. این بافت ، متابولیسم و در نتیجه میزان کالری سوخته شده را بالا می­برد. به بیان ساده هر چه بافت عضلانی نازک بیشتری بسازید ، کات کردن عضلات شما بهتر پیش می­روند. ایده ­ی کوچک کردن اندام خود را رها کنید و به جای آن به فرم دادن آن بیاندیشید.

 

توصیه بدنسازان برای کات کردن عضلات بدن

کات کردن عضلات بدن

6. از شکر دوری کنید:

شکر بسیار سریع به عنوان انرژی در بدن مصرف می­ شود. یکی از توصیه های بدنسازان برای کات کردن عضلات بدن در طول مدت کات ، حذف کردن شکر از رژیم غذایی و جایگزین کردن مواد غنی از پروتئین و فیبر می باشد. حذف شکر در این دوره کمک شایانی به شما می کند.

7. از نوشیدنی­ های کافئین ­دار استفاده کنید:

کافئین به افزایش هوشیاری و تمرکز کمک می­کند. این باعث می­ شود که بر روی کات کردن عضلات خود تمرکز کنید. اگر چه توصیه می­ شود که مصرف آن ، به طور روزانه از 400 میلی گرم تجاوز نکند. پس کافئین به مقدار نیاز مصرف کنید. خیلی از مربی های عزیز به شاگردان خود توصیه می کنند قبل از ورزش با لوازم ورزشی در اصفهان و برای کالری سوزی بیشتر ، قهوه با دوز مناسب بدنی که دارند میل کنند.

8. مصرف روغن را کاهش دهید:

هنگام پختن وعده غذایی خود ممکن است به آن کالری اضافه کنید بدون این که از آن آگاه باشید. روغن آشپزی حاوی مقدار زیادی چربی ترانس می­باشد. پس در پخت غذاها و اضافه کردن روغن به غذا ، دقت زیادی به خرج بدهید.

9. به مصرف پروتئین و فیبر ادامه بدهید:

در طول کاهش میزان کالری بدن ، پروتئین نقش مهمی در ساختن ماهیچه و بالا بردن متابولیسم بدن دارد. به همین دلیل باید مصرف پروتئین را بالا نگه دارید. فیبر ، یکی دیگر از گروه­ های غذایی مهم می ­باشد. سبزیجات خام گزینه مناسبی برای اضافه کردن به رژیم غذایی شما هستند و با استفاده از آن­ها می­توان وعده ­های غذایی کم کالری تهیه کرد.

توصیه می شود که در حین رژیم گرفتن و دوره ای که برای کات کردن بدن خود در نظر گرفته اید ، خود را گاهی اوقات به وسایل تفریحی مانند فوتبال دستی در منزل سرگرم کنید. برای دیدن نمونه های فوتبال دستی اصفهان بر روی لینک کلیک کنید.

10. آمادگی مقابله با گرسنگی را داشته باشید:

برای رسیدن به اندام مورد نظرتان باید گاهی گرسنگی را تحمل کنید. در کات کردن ، صبر و تحمل شما مورد آزمایش قرار می­ گیرد. وسوسه نشوید که در برنامه غذایی خود تغییراتی را که نباید ایجاد و یا تقلب کنید. پس با اراده ­ای قوی این را در ذهن خود پرورش دهید که یک بدنساز به بردباری ذهنی برای موفقیت نیاز دارد.

البته ما ورزشکاران عزیز را کاملا درک می کنیم و می دانیم که با چه مشقتی دوره های رژیم و کات کردن عضلات بدن را سپری می کنند تا به هدف اصلی خود که داشتن یک اندام زیبا و بدون نقص است ، برسند. بدست آوردن بدنی زیبا با عضلاتی شگفت انگیز کاری راحت نیست.

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

90 − 88 =

سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت