قبل از خرید تردمیل ، دوچرخه ثابت و .... برای اطلاع از موجودی و قیمت با فروشگاه تماس برقرار کنید. 09355559155 پارسیان ورزش

تغذیه مناسب برای ورزشکاران

adminadmin
1,429 بازدید
تغذیه مناسب برای ورزشکاران

تغذیه مناسب برای ورزشکاران

ورزش از جمله فعالیت های مفید برای هر شخصی است که فرد باید با توجه به سن و شرایط بدنی ورزش مناسب خود را انتخاب کند. اما مهم ترین نکته در ورزش تغذیه مناسب است. زیرا فقط با ورزش نمیتوان به نتیجه مطلوب رسید بلکه باید مواد غذایی که مصرف می کنید مناسب باشد.

از طرفی هم تنها کالری مواد غذایی را در نظر نگیرید بلکه میزان انرژی که به بدن می رساند مورد توجه است. اگر شما نیز به ورزش و سلامتی خود اهمیت چندانی می دهید با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. قصد داریم تغذیه مناسب برای ورزشکاران را بررسی کنیم.

ورزش و تغذیه رابطه نزدیکی با هم دارند. باید هر دو را با هم رعایت کرد تا بتوان به نتیجه ی مطلوب رسید. معمولا تصور بر این است که هر چه غذای کمتری بخورید و ورزش بیشتری انجام بدهید زودتر به نتیجه ی دلخواه میرسید اما این تصور کاملا اشتباه است.

فردی که تحرک بالایی دارد و ورزش می کند نیاز به انرژی مضاعفی دارد ، که حتما باید از طریق غذا خوردن بدست بیاورد. با سوزاندن این انرژی میتوان عضلات قدرتمندی ساخت. معمولا افراد ورزشکار خودشان با این موضوع تغذیه آشنایی دارند اما ما برای افراد مبتدی و تاکید بر این موضوع اطلاعات راجع به تغذیه را برای شما بازگو می کنیم.

شما علاوه بر رعایت رژیم غذایی اصولی باید حتما در کنار آن ورزش های هوازی و بی هوازی (بی اکسیژن) هم انجام بدهید تا نتیجه ی مطلوبی از بدنتان بگیرید. پیشنهاد می کنیم که از ترامپولین در اصفهان ، برای ورزش کردن در منزل استفاده کنید. علاوه بر شادابی و نشاطی که به همراه دارد باعث هماهنگی عصب و عضله در فرد می شود.

البته ترامپولین یا تخته فنر یک پیشنهاد بود. شما می توانید از سایر تجهیزات ایروبیک و بدنسازی در اصفهان ، برای ورزش کردن استفاده کنید. با داشتن یک هوم جیم کوچک در منزل یا در اتاق شخصی خود می توانید به ورزش کردن بپردازید.

 

تغذیه مناسب برای ورزشکاران

 

پروتئین:

یکی از تغذیه های بسیار مناسب برای ورزشکاران عزیز ، خوراکی های پروتئین دار است. خوراکی هایی مثل گوشت مرغ که علاوه بر اینکه کالری کمتری نسبت به دیگر گوشت ها دارد ، دارای پروتئین بسیار زیادی است که برای ساخت عضلات بسیار مفید میباشد.

در تخم مرغ ، ماهی و … پروتئین وجود دارد شما نیز باید سعی کنید در اکثر وعده های غذایی پروتیئن مصرف کنید تا علاوه بر ایجاد بافت عضلانی به کاهش قند خون نیز کمک کند. بدن ورزشکاران نسبت به بقیه ی افراد نیاز بیشتری به پروتئین دارد پس از خوردن آن نباید غافل بشوند.

مایعات:

60 درصد از بدن انسان را آب تشکیل داده است بنابراین هنگام ورزش کردن ، انجام فعالیت های روزانه ، بدن آب زیادی از دست می دهد و برای جبران آن باید آب و مایعات زیادی بنوشید. ورزشکاران آب بیشتری از دست میدهند به خصوص در فصل گرما ، پس سعی کنید که قبل از ورزش ، حین ورزش و بعد از آن حتما آب بنوشید.

توصیه می کنیم همیشه همراه خود یک بطری در اصفهان ، که گنجایش و ظرفیت قابل توجهی دارد ، داشته باشید و هر زمان که بدن شما به آب نیاز داشت از آن استفاده کنید. سعی کنید بیش از 8 لیوان بنا به ظرفیت بدنی خود روزانه آب بنوشید.

بهترین گزینه برای ورزشکاران نوشیدن آب خنک و حتی ولرم است. اگر فعالیت ورزشی یک بدنساز یا ورزشکار بیش از یک ساعت شد باید بسته به نوع ورزشی که انجام میدهد از مایعات و مکمل های مجاز ورزشی استفاده کند. اما میزان قند مایعات را باید کنترل کند.

نوشیدنی ها و مایعات برای بدن مفید هستند. اما نوشیدنی هایی همچون نوشابه ها که دارای قند های مصنوعی هستند نه تنها مفید بلکه مضر هم می باشند. همچنین نوشابه های الکل دار برای بدن ورزشکاران نیز مضر است. الکل توانایی بدن را برای انجام حرکات ورزشی کاهش میدهد و از طرفی باعث کاهش آب بدن می شود.

فروش تردمیل اصفهان

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − = 17

سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت